HAKUKONEOPTIMOINTI

On tutkittu, että hakukoneista etsitään tietoa usein juuri ennen ostopäätöstä. Tämä tarkoittaa sitä, että yrityksen on pakko näkyä hakutuloksissa tavoittaakseen ostaja. Mikään ei ole varmemmin piilossa kuin yritys Googlen toisella hakusivulla.

OPTIMOIDAAN VERKKOSIVUSI

HAKUKONESTARTTI

230 €

Hakukonestartti-paketilla saat kehitysideat sivujesi optimoinnin tueksi. Paketti tukee tulospohjaista optimointia, mutta sen voi ottaa myös yksistään. Hintaan lisätään alv.

Hakukoneanalyysi
2 h työpaja sisältäen:
Google Business Profile
Valitun someprofiilin luonti / läpikäynti
Verkkosivujen katselmointi
Google Search Console käyttöönotto

TULOSPOHJAINEN OPTIMOINTI

alk. 4 € / päivä

Täysin riskitön tapa ostaa hakukoneoptimointia. Maksat vain 4 euroa / päivä / hakutermi, kun sivusi on Googlen 10 parhaan tuloksen joukossa yhdessä sovituilla hakutermeillä. Hintaan lisätään alv.

Aloituspalaveri
Jatkuva hakukoneoptimointi


Toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella.

TULOSPOHJAINEN Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan toimenpiteitä, joilla pyritään parantamaan sivuston sijoitusta Googlen hakutuloksissa. Tulospohjaisessa optimoinnissa maksat vain saavutetuista tuloksista eli silloin kun sivustosi nousee Googlen kymmenen parhaan tuloksen joukkoon yhdessä sovituilla hakutermeillä.

Hakutermi on usemmiten kaksi sanaa sisältävä sanapari, kuten esimerkiksi ”kampaamo Kuopio”, ”putkimies Mikkeli” tai ”kasvislounas Helsinki”. Usein sanaparin toinen sana on paikkakunta, josta palvelua ollaan ostamassa, mutta se voi olla myös muunlainen yhdistelmä kuten ”vaaleanpunainen sadetakki” tai ”koiran aktivointipallo”.

Tuotteiden ja palveluiden hakuun käytetään yhä enemmän internetin hakukoneita ja varsinkin Google on suuressa roolissa verkkosivujen näkyvyydessä. Hakukoneoptimoinnin avulla saat sivustosi nousemaan korkeammalle Googlen hakutuloksissa eli yrityksesi on helpommin löydettävissä internetistä.

Mitä tulospohjainen hakukoneoptimointi maksaa?

Tarjoamme tulospohjaista optimointia hintaan 4 € / päivä / hakutermi. Maksat hakusanasta meille vain silloin, kun sivustosi on kymmenen ensimmäisen tuloksen joukossa. Yleensä sivustoille valitaan 2-4 hakusanaparia, joille optimointi suoritetaan. 

Sopimuksesi on voimassa toistaiseksi kolmen kuukauden irtisanomisajalla. Jos emme saa tuloksia, et maksa mitään.

Miksi hakukoneoptimointia tehdään?

Hakukoneoptimoinnin tavoitteena on saada lisää orgaanisia kävijöitä sivuillesi. Orgaanisilla kävijöillä tarkoitetaan hakukoneen kautta tulevia kävijöitä, jotka tulevat sivustollesi ilman maksettua mainontaa.

Teemme verkkosivujen hakukoneoptimointia, jonka tavoitteena on: 

  • nostaa sivusi Googlen etusivulle ja kilpailijoiden edelle
  • saada sivustollesi lisää asiakkaita
  • saada asiakkaat ottamaan yhteyttä yritykseesi
  • tai ostamaan palveluitasi suoraan verkkosivuiltasi.

Miten hakukoneoptimointia tehdään?

Hakukoneoptimointi aloitetaan nykytilan selvityksestä yhteisessä palaverissa. Mihin aihealueisiin verkkosivusi liittyy? Mitkä ovat yrityksellesi tärkeitä hakusanoja, joilla haluat sivuston löytyvän verkosta?

Kun toivotut hakusanat ovat selvillä, aloitetaan optimointi selvittämällä millä sanoilla hakukoneista haetaan tietoa, kuinka näitä termejä on käytetty sivustollasi ja sijoittuuko sivustosi jo halutuilla hakutermeillä. Tämän jälkeen sivuston sisältöä optimoidaan valituille hakusanoille. Optimointia tehdään meta-otsikoille ja -kuvauksille (eli niille teksteille, jotka näkyvät Google-hauissa), otsikoille, teksteille, kuville ja kuvien alt-teksteille.

Jotta sisällön optimointi toimii, tulee sivuston olla myös teknisesti kunnossa. Sivujen tulee avautua nopeasti, rikkinäisiä linkkejä ei saa olla ja sivujen tulee toimia hyvin mobiililaitteilla. Kun tarvitset sivustollesi nopean webhotellin tutustu WordPress-optimoituun palvelintilaamme.

Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi. Kerran hyvin sijoittunut sivusto voi pudota alaspäin kilpailutilanteen muuttuessa. Hakukoneoptimointia kannattaa tehdä, jotta saat hakukoneiden kautta maksutonta kävijäliikennettä. Optimoinnin lisäksi markkinointi hakukoneissa tukee sivustosi löydettävyyttä.

Käytättekö linkkifarmeja tulosten saavuttamiseen?

Linkkifarmeilla tarkoitetaan sivustoja, joiden ainoa tehtävä on tuottaa sivustoille ulkopuolisia linkkejä ja näin nostaa sivustojen mainetta. Linkkifarmien ongelma on, että näkyvyys Googlessa saattaa romahtaa nopeasti, kun hakukone huomaa linkkifarmi sivuston ja pudottaa sen hakukonenäkyyvyden.

Emme käytä linkkifarmeja optimoinnissa. Optimointimme perustuu sivuston sisällön muokkaukseen ja ulkoisten linkkien luontiin hyvämaineisilta sivuilta, kuten someprofiileista. Näin varmistamme pitkäaikaisen ja kestävän näkyvyyden hakutuloksissa.

PAIKALLINEN HAKUKONEOPTIMOINTI

Paikallinen hakukonenäkyvyys tarkoittaa, että yrityksesi tulee esille, kun kotikaupunkisi palveluita etsitään hakukoneen kautta. Google ei ilman apua pysty päättelemään, missä mikäkin yritys sijaitsee tai mitä palveluita yritys tarjoaa. Avuksi tarvitaan paikallista hakukoneoptimointia. Englanniksi termi on local SEO.

Usein käyttäjät etsivät tietoa juuri ennen kuin tekevät ostopäätöksen. Esimerkkejä tällaisista hauista ovat lounasravintola Helsinki, hammaslääkäri Kuopio tai putkimies Joensuu. Paikallinen hakukoneoptimointit voi vaikuttaa merkittävästi liikevaihtoosi, koska sen ansiosta asiakkaasi löytävät joko sinut tai kilpailijasi.

Kuinka paikallista hakukonenäkyvyyttä voi parantaa?

Verkkosivujen sisällön optimointi

Verkkosivujen optimointi tarkoittaa, että verkkosivuilla olevan tekstiin, otsikoihin, hakutuloksissa näkyviin meta kuvauksiin, kuvien tiedostonimiin ja kuvauksiin lisätään halutut hakutermit eli esimerkiksi kampaamo Kuopio tai asianajotoimisto Helsinki. 

Google Business Profile 

Google Business Profile on yrityksille tarkoitettu maksuton palvelu. Yritys voi päivittää tilin kautta hakutuloksissa näkyvään infoboksiinsa mm. yhteystiedot, kuvia, aukioloajat ja kuvauksen toiminnastaan. 

Business Profile-tilin kautta yritys voi myös saada arvosteluita ja vastata niihin. Kumpaanko yritykseen menisit mielummin lounaalle? Yritykseen, joka on saanut yhden tähden yhdeltä kävijältä vai yritykseen, jolla on keskiarvo arvosteluissa 4,5 tähteä 97 arvostelijalta? Varmasti moni suuntaa askeleet jälkimmäiseen vaihtoehtoon. 

Jäsennellyt tiedot

Hakukoneita voi auttaa ymmärtämään paremmin verkkosivuilla olevaa tietoa lisäämällä sivulle sisällöstä kertovia lisäkenttiä. Tämä tapahtuu jäsenneltyjen tietojen merkintäapurilla, josta saadut tiedot sijoitetaan verkkosivulle. 

Yhtenäiset tiedot

Kun yrityksesi yhteystiedot näkyvät kaikkialla samassa muodossa, se lisää hakukoneen luottamusta siihen, että yhteystiedot ovat oikein.

Esimerkiksi jos yrityksesi osoite on hakemistossa muodossa Katu 1 A 1 ja verkkosivuillasi Katu 1 A, näkyvyytesi huonontuu. Hakukone ei ymmärrä, kumpi osoitteista on oikein ja siksi se pudottaa yrityksesi hakutuloksissa alemmaksi.

YouTube

YouTubeen tehdään noin kolme miljardia hakua joka kuukausi. Tämä tarkoittaa, että se on maailman toiseksi suosituin hakukone. Niinpä paikalliseen hakukonenäkyvyyteen kannattaa panostaa myös Youtubessa. On myös hakutermejä, joilla hakiessa Google nostaa hakutuloksien etusivulle Youtube-videoita.

Kenelle paikallinen hakukoneoptimointi sopii?

Paikallinen hakukoneoptimointi on tärkeää yrityksille, joille on olennaista nousta esiin hakutuloksissa oman kaupungin nimellä. Paikallinen optimointi sopii esimerkiksi

  • ravintoloille
  • viihdekeskuksille
  • kuntosaleilla
  • asianajotoimistoille
  • hammaslääkäreille
  • hautaustoimistoille
  • putkimiehille
  • rakennusliikkeille
  • kampaamoille

HAKUKONESTARTTI

230 € + ALV

HAKUKONESTARTTI

230 € + ALV

Hakukonekymppi on pienen yrityksen valinta, joka haluaa päästä nopeasti esille hakutuloksissa valitulla sanaparilla.

Pakettiin kuuluu alla olevat komponentit.

HAKUKONEANALYYSI

Tarkistamme, millaisia hakutuloksia yrityksesi nimellä nousee. Saat raportin mahdollisesti esiin tulevista virheellisistä tiedoista. Lisäksi tarkastamme yrityksesi sosiaalisen median profiilikuvaukset ja annamme vinkit profiilien päivittämiseen.

2 TUNNIN TYÖPAJA

Google Business Profile: tarkastamme yhdessä profiilin sisällön tai annamme ohjeet profiilin käyttöönottoon
Valitun someprofiilin luonti / läpikäynti: esimerkiksi LinkedIn- tai Facebook-sivun sisällön ja linkitysten katselmointi tai käyttöönotto
Verkkosivujen katselmointi: yleiskatsaus verkkosivuston rakenteisiin, sisältöihin ja yhteydenottopisteisiin
Google Search Console käyttöönotto: tukee optimoinnin tekoa ja ylläpitoa

tulospohjainen OPTIMOINTI

ALK. 4 € / PÄIVÄ +ALV

Jatkuva tulospohjainen hakukoneoptimointi-paketti sopii pk-yritykselle tai verkkokauppiaalle, jolle on tärkeää saada ostopäätöstä harkitseva asiakas verkkosivuille. Maksat vain saaduista tuloksista.

ALOITUSPALAVERI

Sovimme yhdessä optimoinnissa käytettävät hakutermit. Jotta voimme tehdä optimointia tarvitsemme tunnukset verkkosivujesi hallintaan ja Googlea Search Consoleen.

JATKUVA OPTIMOINTI

Teemme verkkosivuillesi optimointitoimenpiteitä, kuten muokkauksia sivuston sisältöihin. Saat kuukausittain raportin sivustosi menestyksestä Google-hakukoneessa.

tulospohjainen OPTIMOINTI

4 € / PÄIVÄ / HAKUTERMI + ALV