Mitä hyötyä yritykselle on kotisivuista?
Oletko koskaan miettinyt miltä yrityksesi näyttää ulospäin?
Voi olla, että asiakkaalle yrityksesi on vain logo tai toimitila, jonka ikkunassa on pari iskulausetta.
Hyödyllinen apuväline yrityksen toiminnan, tuotteiden ja palvelujen esittelyyn ovat kotisivut.
Kotisivuista on nykypäivänä tullut itsestäänselvyys. Yritys ilman kotisivuja ei ole oikein mukana kilpailussa, sillä suurin osa ihmisistä hakee tietoa ensisijaisesti netistä. Kotisivut ovat siis usein ensimmäinen paikka jonne utelias asiakas nykypäivänä päätyy. Verkkosivuiltasi tulisi löytyä kaikki tieto mitä asiakkaasi voivat yrityksestäsi tarvita.
WordPress on kotisivupohjana erinomainen, sillä erilaisilla toteutusvaihtoehdoilla ei ole rajoja. WordPressin sivupohja on erittäin muokattava, sillä alustalle on mahdollista saada yli 50 000 lisäosaa ja yli 11 000 teemaa.
Kotisivujen ulkonäöllä voit myös ilmaista millaisille ihmisille tai yrityksille toimintasi on suunnattu ja millaisen olemuksen haluat yrityksellesi antaa. Haluatko yrityksestäsi ystävällisen, rennon, asiantuntevan, helposti lähestyttävän tai vaikkapa luotettavan kuvan?
Näitä piirteitä voit ilmaista kotisivujen visuaalisella ilmeellä, kuvilla ja tekstin tyylillä. Jos sivujesi teksti on rentoa antaa se asiakkaallekin yrityksestäsi rennon vaikutelman.
Kotisivujen etusivun tarkoitus on herättää mielenkiinto mahdollisessa asiakkaassa. Esittele yrityksesi tuotteet tai toiminta ytimekkäällä ja näkyvällä markkinoinnilla. Vältä siis liikaa tekstiä – asiakas haluaa tietää nopeasti mistä on kyse.
Kun asiakkaan mielenkiinto on herännyt hän jaksaa jatkaa sivujesi selaamista oppiakseen lisää tuotteistasi tai palveluistanne. Pitkiin teksteihin kannattaa kuitenkin lisätä väliotsikkoja, kuvia, graafeja ja muita elementtejä ylläpitääksesi tekstin kiinnostavuutta.
Kotisivujen hankkiminen on myös nykyään erittäin halpaa WordPressin helppokäyttöisyyden ja yleistymisen ansiosta.